sobota, 20 października 2012

do it yourself

Ponieważ ostatnio niemal każdą noc i wieczór zajmuje mi produkcja rożnych gadżeto-zabawek dla J.J.'a, postanowiłam pokazać Wam niektóre z tych wytworów. Talentem żadnym w dziedzinie handmade-ów nie jestem, ale ponieważ efekty są zachęcające - działam :) i Wam też to polecam. W ramach możliwości, oczywiście. J.J. jest zadowolony, ciekawy i chętny do współuczestnictwa. Pomysłów w głowie (i specjalnym folderze) - dzikie roje. I tylko powolutku przestrzeni zaczyna brakować...
;)  
Stare kartonowe pudełko dostało nową szatę w postaci mapy. Wersja mini tej samej mapy (na której Polska jest częścią Federacji Rosyjskiej!) trafiła na puszkę.

Z polaru uszyłam dwie poduszki-chmurki, a z prasowanej wełny - poduszkę-domek. Wypełnienie bezczelnie wyrwałam z mini-poduszeczek, sprzedawanych po 2 zł w Ikei. Segregator na instrukcje Lego okleiłam resztą zasłony, kawałkiem koronki i napisem z ozdobnej wstążki. Jak na swoje przeznaczenie, jest może nieco zbyt romantyczny, ale jakoś się w klimat pokoiku wpasował.
 
"Ściana", która powstała ze starych desek z bramy wjazdowej. Mąż szlifował, ja wygładzałam, mąż zbijał i wieszał, ja - będę wykorzystywać bez końca ;) Aktualnie "na spinaczach" wisi świeżo zdobyty przez J.J.'a dyplom z pasowania na przedszkolaka.

Puszka po breloczku do kluczy stała się dzięki skrawkom tkanin i tasiemek (oraz sporej dawce wikolu;)) błękitno-beżowym bibelotnikiem. Trafiły do niej ukochane przez J.J.'a "klejki" i "guziki".

Filcowy alfabet szyłam dwa dni! Nie miałam pojęcia, że będzie z tym aż tyle roboty. No i uparłam się, by każdą literę i cyfrę lekko wypchać watą bawełnianą. Oklejenie pudełka stanowiło już przy tym "pikuś" ;) Przy okazji okazało się, że faworytami J.J.'a są: cyfra 0 i literka P (jak parking, hmm).

Drugie pudło okleiłam resztką materiału z poduszek, które Wam już kiedyś pokazywałam. Chowam w nim te co bardziej zmaltretowane pojazdy. Kto wie - może dzięki temu nieco dłużej przetrwają, zanim trafią na zabawkowy złom. 

P. S. Wczoraj przyszły do nas literki z szarego styroduru, więc znowu będzie się nad czym "znęcać". Poza tym na starociach udało mi się kupić drewnianą figurkę misia, wymagającą gruntownej renowacji. To cudeńko jednak będzie już przeznaczone dla Niedźwiadka.   

13 komentarzy:

  1. wspaniałe... moimi faworytami są mapowe skarby- rewelacja! chyba twoje pomysły trafią do mojego folderu- must have do wciąż niestety odległego w czasie własnego pokoju Leny:)

    OdpowiedzUsuń
  2. inspirująco tu u Ciebie!!! Bardzo mi się podoba :) sama jestem Mamą czteroletniego Krzysia, więc będę tu sobie do Ciebie zaglądać :))) zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne i pomysłowe!!! Jak w końcu uda nam się rozpocząć projekt "pokój Francziego" napewno ponownie do Ciebie zajrzę!

    OdpowiedzUsuń
  4. O rany taka drewniana ściana mi się marzy!! Szkoda, że nie ma mi kto takiej zrobić... mój mąż to raczej umysł ścisły...
    Już nawet sama myślałam żeby coś spróbować zrobić ale jakoś nie wierze w swe możliwości.
    Ale Ty masz talent! ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Agata szalejesz no!!!!!
    alfabet bomba bibelotnik tez świetny no po prostu mnie zawstydzasz. O podusiach chmurkach ciągle marze ale jakoś zebrać się nie mogę żeby kupić nici do maszyny :P zainspirowałaś na całego :) zgapianie dozwolone???

    ps. nie przeszarżuj odpoczywaj tez czasem :*******

    OdpowiedzUsuń
  6. o rany padłam jak zobaczyłam ten alfabet, jesteś niesamowita !

    OdpowiedzUsuń
  7. WOW! A ta ściana to już w ogóle wygląda super!

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzięki, dziewczyny. No: w takich warunkach to można tworzyć i tworzyć ;) Dodajecie mi skrzydeł normalnie.
    Oczywiście, że zgapianie dozwolone, nawet wskazane.
    Niepowtarzalność i tak jest w pakiecie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wow! Ależ masa pomysłów! Dechy boskie! Moje dziecko już się przstało zachwycać tym co mu robię więc jakoś tak mniej mi się chce działać dla niego ;)
    A maila nie dostałam :( może coś źle adres wpisałaś... monikazalewska4@wp.pl albo osowialasowa@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Jaki REWELACYJNY pomysl z tymi deseczakmi i spinaczami !!!!! I te mapy na pudlach !!!! Swietne!!!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetne gadżety!!!! Ściana z desek rewelka!!!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Wasze opinie :)